وضعیت تاسف بار آسفالت اصلی های فاز3 کوی ملت

به گزارش مهدی محمدزاده خبرنگار مجموعه خبری جهان اخبار،آسفالت اصلی فاز 3 کوی ملت به دلیل شرایط جوی نامساعد و تردد وسایل نقلیه در هفتههای اخیر دچار خرابیهای جدی شده است. وجود چالههای عمیق و ترکهای گسترده در سطح جاده، خطرات جدی برای وسایل نقلیه و عابران پیاده ایجاد کرده است و خرابی آسفالت منجر
به گزارش مهدی محمدزاده خبرنگار مجموعه خبری جهان اخبار،آسفالت اصلی فاز 3 کوی ملت به دلیل شرایط جوی نامساعد و تردد وسایل نقلیه در هفتههای اخیر دچار خرابیهای جدی شده است. وجود چالههای عمیق و ترکهای گسترده در سطح جاده، خطرات جدی برای وسایل نقلیه و عابران پیاده ایجاد کرده است و خرابی آسفالت منجر به کندی ترافیک و افزایش زمان سفر برای ساکنان شده است. بسیاری از رانندگان به دلیل خرابی آسفالت دچار خسارات مالی ناشی از صدمات به خودروهای خود شدهاندساکنان فاز 3 نسبت به وضعیت موجود ابراز نگرانی کرده و خواستار اقدام فوری مسئولین برای ترمیم آسفالت شدهاند. یکی از ساکنان گفت: “این وضعیت نه تنها برای ما خطرناک است، بلکه باعث ایجاد نارضایتی و اختلال در زندگی روزمرهمان شده است.”مسئولین باید به سرعت اقدام به ترمیم آسفالت نمایند تا ایمنی جاده تامین شود در مصاحبه خبرنگار مجموعه خبری جهان اخبار با راننده ایی که ساکن این منطقه است بیان کرد:خرابی آسفالت در فاز 3 کوی ملت نه تنها به مشکلات ترافیکی و ایمنی منجر شده، بلکه تأثیرات منفی بر جلوبندی و سایر اجزای خودروها نیز داشته است. با توجه به وضعیت نامناسب جاده، بررسیهای میدانی نشان میدهد که رانندگان با مشکلات متعددی مواجه هستند. چالهها و ناهمواریهای شدید باعث افزایش فشار بر جلوبندی خودروها میشود و میتواند منجر به خرابی زودرس قطعاتی مانند کمکفنرها، طبقها و استهلاک بیشتر لاستیکها گردد.رانندگان به دلیل آسیبهای ناشی از خرابی آسفالت مجبور به پرداخت هزینههای زیاد برای تعمیرات خودرو خود میشوند.خرابی جلوبندی میتواند کنترل خودرو را تحت تأثیر قرار دهد و خطر تصادف را افزایش دهد.در ادامه برای درک بهتر وضعیت، با چند تن از ساکنان و رانندگان این منطقه مصاحبهای انجام شد:محمدجواد از ساکنین این منطقه در مصاحبه با خبرنگار جهان اخبار بیان کرد:هر روز که از این مسیر عبور میکنم، احساس میکنم که خودرویم بیشتر آسیب میبیند. چالهها به شدت جلوبندی ماشین را تحت فشار قرار داده و مجبور شدم چند بار به تعمیرگاه بروم.خانم شیرازی ساکن این منطقه در مصاحبه با ما بیان کرد:”من خودم ماشین ندارم، اما همسرم همیشه از وضعیت جاده شکایت میکند. او میگوید که هر بار که از اینجا رد میشود، احساس خطر میکند و نگران آسیب به خودرو است.” از مکانیک های مجرب این منطقه در این خصوص مصاحبه ایی شد .ایشان بیان کردند:بسیاری از مشتریان من به دلیل خرابی آسفالت به تعمیرگاه مراجعه میکنند. جلوبندی خودروها به شدت آسیب میبیند و هزینههای تعمیرات بالا رفته است.”آقای حسینی – مکانیک با 15 سال تجربه:در این مدت، تعداد زیادی از خودروهایی که به دلیل خرابی آسفالت آسیب دیده بودند، به تعمیرگاه ما مراجعه کردهاند. بیشتر مشکلات مربوط به جلوبندی، کمکفنرها و تایرهاست. چالهها و ناهمواریها فشار زیادی به این قطعات وارد میکنند و به همین دلیل هزینه تعمیرات بالا رفته است.”2.حسین نیک نژاد – مکانیک و صاحب تعمیرگاه:متأسفانه، وضعیت آسفالت به قدری بد است که ما هر روز با مشتریانی مواجه میشویم که به دنبال تعمیرات فوری هستند. رانندگان از آسیبهای جلوبندی و صداهای غیرعادی خودرو شکایت دارند. اگر مسئولین به این مشکل رسیدگی نکنند، شاهد افزایش تصادفات خواهیم بود.”3. آقای امینی – مکانیک جوان:من تازه وارد این حرفه شدهام، اما حتی من هم متوجه شدهام که خرابی آسفالت تأثیر زیادی بر روی خودروها دارد. برخی از رانندگان حتی از من میخواهند که قبل از تعمیرات، به آنها بگویم که آیا آسفالت بهبود خواهد یافت یا نه. این نشان میدهد که افراد نگران هزینههای اضافی ناشی از خرابی جادهها هستند.”در ادامه مجدد با تنی چند از رانندگان این منطقه در خصوص وضیعت تاسف بار جاده اصلی فاز 3 مصاحبه شد که در ادامه بیان می کنند:
آقای فرهادی – راننده تاکسی:هر روز به عنوان یک راننده تاکسی از این مسیر عبور میکنم و واقعاً اوضاع نگرانکننده است. چالهها و ترکهای زیاد نه تنها باعث آسیب به خودرویم شده، بلکه سفر را برای مسافرانم هم ناخوشایند میکند. بارها مجبور شدهام که مسیرم را تغییر دهم تا از این جاده عبور نکنم.” اقای رضایی از رانندگان:من همیشه از این جاده استفاده میکنم و واقعاً خسته شدهام. هر بار که از اینجا رد میشوم، نگران آسیب به جلوبندی و لاستیکهایم هستم. بارها دیدهام که دیگر رانندهها هم با مشکلاتی مانند پنچری و خرابیهای مکانیکی مواجه شدهاند.”3. آقای کاظمی راننده کامیون:به عنوان یک راننده کامیون، وزن ماشین و بارهایی که حمل میکنم، اوضاع را بدتر میکند. آسفالت خراب فشار زیادی به کامیون وارد میکند و این باعث میشود که هزینههای تعمیرات من افزایش یابد. همچنین، گاهی اوقات مجبورم سرعت را کاهش دهم تا از آسیب جلوگیری کنم، که این بر زمان تحویل بار تأثیر میگذارد.”در ادامه آقای طاهری ساکن این منطقه در مصاحبه با خبر نگار جهان اخبار بیان کرد:به یاد دارم که این خیابان زمانی بسیار خوب و امن بود، اما حالا وضعیت به شدت خراب شده است. آسفالت ترک خورده و چالهها زندگی ما را دشوار کردهاند. در این سن، حرکت در چنین شرایطی برایم سخت شده و گاهی اوقات مجبورم برای عبور از خیابان احتیاط بیشتری کنم.”خانم منصوری – 68 ساله:من به عنوان یک زن مسن، نگران ایمنی خودم هستم. وقتی میخواهم از جاده عبور کنم، همیشه به چالهها و ناهمواریها نگاه میکنم. این وضعیت نه تنها برای ما، بلکه برای تمام ساکنان خطرناک است. امیدوارم مسئولین به این مشکل رسیدگی کنند.”آقای اکبری – 80 ساله:با گذشت زمان، مشکلات بیشتری برای ما به وجود آمده است. بسیاری از همسایگانم از صدمات ناشی از خرابی آسفالت شکایت دارند. حتی برخی از دوستانم به دلیل ناتوانی در عبور از چالهها، خانهنشین شدهاند. این وضعیت نیاز به توجه فوری دارد.”خانم رستمی – 72 ساله:من هر روز برای خرید به بازار میروم و مجبورم از این جاده عبور کنم. آسفالت خراب باعث میشود که احساس خطر کنم. اگرچه جوانترها میتوانند با احتیاط عبور کنند، اما ما کهنسالان به راحتی نمیتوانیم از این مشکلات عبور کنیم.”در ادامه آقای حسینی – 22 ساله در مصاحبه با روزنامه ما بیان کرد:دوچرخهسواری برای من یک سرگرمی و وسیلهای برای رفتوآمد است، اما وضعیت آسفالت خیلی نگرانکننده است. چالهها و ناهمواریها باعث میشود که کنترل دوچرخه سختتر شود و در مواقعی احساس خطر کنم. بارها به زمین افتادهام چون نتوانستم از چالهها عبور کنم.”اقای سادات – 19 ساله:ما معمولاً در آخر هفتهها با دوستانمان دوچرخهسواری میکنیم، اما خرابی آسفالت باعث شده که نتوانیم به راحتی از این مسیر استفاده کنیم. اگر مسئولین به این مشکل رسیدگی نکنند، جوانان کمتری دوچرخهسواری خواهند کرد و این واقعاً جای تأسف دارد.”آقای مرادی – 24 ساله:دوچرخهسواری یکی از روشهای خوب برای تناسب اندام است، اما وقتی میبینم آسفالت اینقدر خراب است، دلسرد میشوم. بعضی مواقع مجبورم با سرعت کم حرکت کنم تا از آسیب جلوگیری کنم. این وضعیت نه تنها برای ما خطرناک است، بلکه بر روی لذت دوچرخهسواری هم تأثیر میگذارد.” خانم یوسفی – 21 ساله:دوچرخهسواری در این منطقه باید امن باشد، اما با این وضعیت آسفالت، هر لحظه ممکن است دچار حادثه شویم. امیدوارم مسئولین به این موضوع توجه کنند تا بتوانیم با آرامش بیشتری رکاب بزنیم .برای بررسی تأثیرات خرابی آسفالت بر ایمنی عابران پیاده، با چند نفر از ساکنان فاز 3 کوی ملت مصاحبهای انجام شد. خانم رضایی – 45 ساله:”هر روز برای رفتن به محل کارم از این خیابان عبور میکنم و واقعاً نگران هستم. چالهها و ترکهای آسفالت نه تنها عبور را دشوار میکند، بلکه خطر لغزش و سقوط را هم افزایش میدهد. به ویژه برای افراد مسن یا کودکان، این وضعیت بسیار خطرناک است.” آقای محمدی – 38 ساله:من معمولاً با بچههایم از اینجا عبور میکنم و همیشه نگران هستم که مبادا یکی از آنها در چالهها بیفتد. ما به عنوان والدین باید بیشتر مراقب باشیم و این مسئله واقعاً استرسزا است. امیدوارم مسئولین این مشکل را جدی بگیرند.” خانم سلیمی – 32 ساله:
“تنها در این منطقه زندگی نمیکنم، اما هر بار که از این جاده عبور میکنم، با مشکلات زیادی مواجه میشوم. آسفالت خراب باعث میشود که حتی دویدن یا پیادهروی روزانهام هم دشوار شود. این وضعیت باید هر چه سریعتر بهبود یابد.” آقای حسینی – 50 ساله:من به عنوان یک عابر پیاده، واقعاً از وضعیت آسفالت ناراضیام. برخی از شبها که تاریک است، دیدن چالهها دشوار میشود و این میتواند منجر به حادثه شود. نیاز به روشنایی و تعمیرات فوری احساس میشود.”. خانم نیکنژاد – 40 ساله:من هر روز برای خرید به بازار میروم و واقعاً از وضعیت آسفالت ناراضیام. چالهها و ناهمواریها باعث میشود که حمل خریدهایم دشوار شود. گاهی اوقات مجبورم چندین بار از جاده عبور کنم تا بتوانم به فروشگاه برسمآقای اکبری – 35 ساله:”به عنوان یک خریدار، وقتی میخواهم از این جاده عبور کنم، همیشه نگران هستم که مبادا در چالهها بیفتم. این وضعیت نه تنها برای من، بلکه برای تمامی ساکنین آزاردهنده است. به شدت نیاز به تعمیرات دارد.خانم ابیات – 28 ساله:من با دوچرخه به خرید میروم و خرابی آسفالت کار را برایم سخت کرده است. چالهها باعث میشود که نتوانم با سرعت و اطمینان حرکت کنم. این وضعیت باعث میشود که از خریدهای غیرضروری اجتناب کنم.آقای حسینی – 50 ساله:هر بار که از این مسیر میگذرم، با مشکلاتی مواجه میشوم. وقتی بار سنگینی حمل میکنم، نگرانی بیشتری دارم که مبادا آسیبی به خودم یا خریدهایم وارد شود. مسئولین باید به این مشکل رسیدگی کنند.در ادامه خبرنگار مجموعه خبری جهان اخبار در مصاحبه با شهروندان ساکن این منطقه سوالی بیان کرد :چه راهکارهایی برای بهبود وضعیت آسفالت پیشنهاد میدهید؟
اقای محمدی در مصاحبه با روزنامه جهان اخبار راهکاری هایی داد:
1. بازسازی و ترمیم آسفالت:تعمیر فوری چالهها: شناسایی و تعمیر چالهها و ترکهای موجود به سرعت.
توسعه آسفالت جدید: استفاده از مواد با کیفیت بالا برای بازسازی کامل آسفالت در نقاط آسیبدیده.
2. نظارت و نگهداری منظم:
برنامهریزی برای نگهداری: ایجاد یک برنامه منظم برای نظارت و نگهداری آسفالت به منظور پیشگیری از خرابیهای بیشتر.
بازرسیهای دورهای: انجام بازرسیهای دورهای برای شناسایی مشکلات قبل از تبدیل آنها به بحران.
3. افزایش آگاهی عمومی:
اطلاعرسانی به ساکنان: اطلاعرسانی به ساکنان درباره زمانبندی تعمیرات و اقدامات انجام شده.
تشویق به گزارش خرابیها: ایجاد یک سامانه برای گزارش خرابیهای آسفالت توسط شهروندان.
4. بهبود طراحی جاده:
طراحی مناسب برای بارش باران: ایجاد شیب مناسب برای هدایت آب باران و جلوگیری از آبگرفتگی.
استفاده از فناوریهای نوین: استفاده از فناوریهای جدید برای تولید آسفالت مقاومتر و با عمر طولانیتر.
5. همکاری با متخصصان:
مشاوره با مهندسان: همکاری با مهندسان و متخصصان برای طراحی و اجرای پروژههای بهبود آسفالت.
تحقیقات در مورد مواد جدید: بررسی و استفاده از مواد جدید و پیشرفته در آسفالتسازی.
6. توجه به ایمنی:
نصب علائم هشداردهنده: نصب علائم هشداردهنده در نقاط آسیبدیده برای افزایش آگاهی رانندگان و عابران.
ایجاد مسیرهای ایمن برای عابران: طراحی و ساخت پیادهروها و مسیرهای ایمن برای عابران پیاده.
با اجرای این راهکارها، میتوان به بهبود وضعیت آسفالت فاز 3 کوی ملت کمک کرده و ایمنی و راحتی ساکنان را افزایش داد آقای نجاتی – 30 ساله:
به نظر من اولین قدم برای بهبود وضعیت آسفالت، تعمیر فوری چالهها و ترکهای موجود است. همچنین، پیشنهاد میکنم که از مواد با کیفیت و مقاوم استفاده شود تا این مشکلات دوباره تکرار نشود.”
خانم فخری – 42 ساله:
من معتقدم که مسئولین باید یک برنامه منظم برای نگهداری آسفالت داشته باشند. همچنین، اگر شهروندان بتوانند خرابیها را گزارش کنند، خیلی کمککننده خواهد بود. حمایت از این نوع برنامهها میتواند به بهبود شرایط کمک کند.”
آقای مرادی – 50 ساله:
باید به طراحی جادهها توجه بیشتری شود. به عنوان مثال، ایجاد شیب مناسب برای هدایت آب باران میتواند از خرابی آسفالت جلوگیری کند. همچنین، نصب علائم هشداردهنده در نقاط آسیبدیده بسیار مهم است.”
خانم سلیمی – 35 ساله:
“من پیشنهاد میکنم که در کنار تعمیر آسفالت، پیادهروها و مسیرهای مخصوص عابران نیز بهبود یابد. این کار میتواند ایمنی عابران را افزایش دهد و به تردد راحتتر کمک کند.”
آقای کاظمی – 28 ساله:
استفاده از فناوریهای نوین در تولید آسفالت میتواند عمر آسفالت را طولانیتر کند. همچنین، برگزاری جلسات عمومی برای دریافت نظرات شهروندان میتواند به مسئولین کمک کند تا بهتر بدانند چه اقداماتی باید انجام دهند
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0